Styevola és Fia Hírek

Tökéletes társ minden úton. A nyüzsgő városi rohanáshoz megfelelő modelltől, a tágas üzleti, és az innovatív elektromos járműig a ŠKODA választéka mindent lefed. Találja meg az Ön számára tökéletes ŠKODA modellt!

  1. Hírek
  2. Világszerte 926 600 járművet adott át ügyfeleinek 2024 folyamán a Škoda Auto
2025.01.21.
Aktuális

Világszerte 926 600 járművet adott át ügyfeleinek 2024 folyamán a Škoda Auto

A Škoda Auto 2024-ben erős teljesítményt mutatott az értékesítések terén: világszerte 926 600 járművet szállított ki ügyfeleinek, ami 6,9%-os növekedést jelent az előző évhez képest a rendkívül változékony piaci környezet ellenére.

Skoda1

Klaus Zellmer, a Škoda Auto vezérigazgatója így nyilatkozott: „Izgalmas látni a pozitív ügyfélreakciót, amely a változékony piaci környezet ellenére 2024-ben az eladások növekedését eredményezte. Hálás vagyok a Škoda csapat minden tagjának, akik az új és megújított modellek bevezetésével sikeressé tették márkánkat, valamint a hétköznapi felfedezőknek és családjaiknak, akik ezeket az járműveket választották mindennapi társaiknak. Erős teljesítményünk a kulcsfontosságú európai piacokon a kiemelkedő formatervezésnek, valamint a fejlett biztonsági és egyéb funkcióknak köszönhető amellett, hogy minden modellünk egy kicsit többet nyújt. Az említett előnyök mögött az a stratégiánk áll, hogy ebben az átmeneti időszakban ügyfeleink számára széles hajtáslánc-választékot kínálunk: benzines és dízelmotorokat, lágy és hálózatról tölthető hibrideket, valamint tisztán 

elektromos modelleket. A 2024-es kiszállításaink sikereivel a legjobb alapokat teremtettük meg a 2025-ös kihívásokhoz, és készen állunk a nemzetközi terjeszkedésünk következő fázisára Indiában, az ASEAN térségben és a Közel-Keleten. Közeledve a 130 éves jubileumunkhoz, biztosak lehetünk benne, hogy a Škoda Auto jó úton jár.”


Martin Jahn, a Škoda Auto igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja hozzátette: „2024-ben 6,9%-os növekedést értünk el a globális szállítások terén az előző évhez képest, ami nagyrészt a kibővített és frissített portfóliónknak köszönhető. Különösen jól teljesítettünk kulcspiacainkon Nyugat- és Kelet-Európában. A modellkínálatunkat tekintve a megújult Octavia, valamint az új generációs Superb és Kodiaq is jelentős növekedést generált. A teljesen elektromos Enyaq család 2024-ben is folytatta sikeres útját, közel 80 000 kiszállítással világszerte, és több európai piacon is vezető helyet szerzett az elektromos jármű forgalomba helyezések terén. Továbbá az év végéig több mint 20 000 megrendelés érkezett az új elektromos kompakt SUV-unkra, az Elroq-ra. Az ügyfélélmény optimalizálása terén sokat dolgoztunk a MyŠkoda alkalmazás fejlesztésén és digitális szolgáltatásaink, például a Pay to Park és a Pay to Fuel további bővítésén. Folytatódott a globális bemutatóterem-hálózatunk megújítása az új vállalati arculatunk szerint, és eddig több mint 230 márkakereskedést alakítottunk át.”


Holger Peters, a Škoda Auto igazgatótanácsának pénzügyi, informatikai és jogi ügyekért felelős tagja szerint: „A járműveink iránti folyamatos magas kereslet pénzügyi stabilitásunk alapja, amely lehetővé teszi, hogy a vállalat jövőjébe fektessünk és hosszú távon is megőrizzük versenyképességünket. Elsődleges célunk a hatékonyság és a termelékenység további növelése, valamint a Next Level Efficiency+ programunk sikeres végrehajtása. Ez a megközelítés elengedhetetlen a jelenlegi feladatok és az előttünk álló kihívások - például az idén tovább szigorodó európai kibocsátási díjak - kezeléséhez. Folytatjuk a szoros együttműködést a Volkswagen Csoporttal, és maximálisan kihasználjuk a Brand Group Core-ral a szinergiák nyújtotta lehetőségeket.”


Erős növekedés Nyugat- és Kelet-Európában és az Enyaq sikere 

A Škoda 2024-es eredményeit nagyrészt az európai kiszállítások növekedése hajtotta, ahol a márka megőrizte helyét a negyedik legkeresettebb járműgyártóként. Németország vezette a sort 187 100 jármű kiszállításával (+18,5%), ami a legnagyobb abszolút növekedést jelentette (+29 200 jármű), ezt követték az erős eladási számok Törökországban (42 200; +25,7%), az Egyesült Királyságban (78 700; +11,9%), Lengyelországban (61 400; +13,9%) és Spanyolországban (36 300; +20,6%). Németország, Csehország (84 500) és az Egyesült Királyság továbbra is a márka legnagyobb piacai.

A Škoda eladási listájának élén az Octavia állt, mint a legkelendőbb modell 215 700 kiszállított darabbal (+12,4%), amelyet a Kamiq SUV (126 000; +8,2%) és a Fabia követett, amely a legnagyobb százalékos növekedést érte el 24,1%-kal (117 100 darab). A teljesen elektromos Enyaq iránti kereslet szintén erős maradt, 79 500 darabot szállítottak ki belőle, annak ellenére, hogy növekszik a verseny és az iparágban általánosan csökken a kereslet a tisztán elektromos járművek iránt. Az Enyaq több kiemelt európai piacon is vezető pozíciót  szerzett az eladásokban, és Németországban a második helyen zárt az elektromos járművek között, több mint 25 000 eladott darabbal.


A magyar piacon is megőrizte népszerűségét a márka. 2024-ben 11 310 db regisztrációval a harmadik helyen végzett a legnépszerűbb autómárkák között a Škoda Magyarországon, csaknem 4%-os növekedéssel a regisztrált autók terén.


Új modellek és a globális piaci jelenlét erősítése 2025-ben 


2025-ben kerül sor a Škoda új modelljeinek teljes körű bevezetésére. Az új Enyaq mellett, amely 2025 január elején debütált, hamarosan megkezdődik a stratégiai szempontból kiemelten fontos, teljesen elektromos Elroq kompakt SUV gyártása. A Škoda elektromos portfóliójának legújabb tagja kiváló ár-érték arányt kínál, a kiválasztott európai piacokon 33 000 euró körüli indulóárral. A Škoda indiai terjeszkedésének kulcsfontosságú mérföldköve az új Kylaq kompakt SUV bevezetése, amelyet helyben fejlesztettek és gyártottak az indiai piac számára. A Kylaq a Škoda első modellje a rendkívül népszerű 4 méter alatti szegmensben, amely az indiai járműeladások közel 50%-át teszi ki.

A Škoda emellett hamarosan megkezdi a járművek összeszerelését a vadonatúj vietnámi üzemében. A kezdeti gyártás a Kushaqra, majd a Slavia-ra összpontosul, kihasználva a szinergiákat az indiai gyártási hálózattal. Az értékesítés más piacokon is egyre nagyobb lendületet kap, például Kazahsztánban, ahol a Škoda több mint 1 400 járművet adott el tavaly, miután visszatért a piacra. 


kep1
kep2

A Škoda Auto 

- sikeresen veszi az akadályokat az új évtizedben is a 2030-as Next Level – Škoda Stratégiával. 
célja, hogy 2030-ra az öt legtöbb járművet értékesítő márka egyike legyen Európában egy vonzó termékcsaláddal a belépőszintű kategóriában, és további elektromos modelleket is szeretnénk piacra dobni.
- hatékonyan kihasználja a lényeges, bővülő piacokon megjelenő lehetőségeket, mint India, Észak-Afrika, Vietnam és az ASEAN-régió.
- jelenleg az alábbi tizenkét személygépjármű-sorozatot kínálja vásárlói számára: Fabia, Scala, Octavia és Superb, valamint Kamiq, Karoq, Kodiaq, Elroq, Enyaq, Slavia, Kylaq és Kushaq.
- több mint 926.000 járművet adott át világszerte a megrendelőknek 2024-ben.
- több mint 30 éve a Volkswagen Csoport tagja. A Volkswagen Csoport az egyik legsikeresebb járműgyártó a világon. 
- a CORE márkacsoport – a Volkswagen Csoport volumenmárkáit egyesítő szervezet – része, amelynek célja a közös növekedés elérése és az öt volumenmárka általános hatékonyságának jelentős növelése
függetlenül fejleszt és gyárt alkatrészeket is, például a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióhoz tartozó akkumulátorrendszereket, valamint a Volkswagen Csoporthoz kapcsolódó motorokat és váltókat; ezeket az alkatrészeket a Csoport más márkáinak járműveiben is használják.
- Csehországban három helyszínen működik; további gyártási kapacitással is rendelkezik Kínában, Szlovákiában és Indiában, leginkább a Csoport közreműködésével, valamint Ukrajnában egy helyi partnerrel.
világszerte megközelítőleg 40 000 dolgozót foglalkoztat, és több mint 100 piacon van aktívan jelen.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.