Visszatér a buggy– mégpedig elektromos formában!
Legendát hív újra életre a Volkswagen – március elején a modern buggy első tisztán elektromos hajtásrendszerű tanulmányát mutatja be a wolfsburgi vállalatcsoport.
„A buggy több mint autó, valójában egyfajta autós életérzés. Az új E-Buggy is ezt tükrözi, egyben
jól mutatja, hogyan fest egy ilyen klasszikus jármű modern, retromentes interpretációja – s
mindenekelőtt azt, milyen érzelemdús is lehet az elektromos mobilitás” – hangsúlyozta Klaus
Bischoff, a Volkswagen márka vezető formatervezője.
A tisztán elektromos hajtásrendszerű buggy koncepciója eredeti kaliforniai példaképeire
összpontosít, ám míg akkoriban a Bogár technikája szolgált alapként, ma a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) bizonyul hasonlóan sokoldalúnak. A vérbeli buggy újszerű megfogalmazása stílusosan nélkülözi a szilárd tetőt és a hagyományos ajtókat, összhatását emellett terepes gumiabroncsokkal szerelt, szabadon álló kerekek és nyitott oldalküszöbök határozzák meg.
A MEB-alapokra épülő új tanulmány jól bizonyítja, hogy a moduláris elektromos hajtásrendszer-
platform (MEB) korántsem kizárólag nagysorozatú modellekhez használható, hanem – akárcsak egykor a Bogár technikája – egyéni kisszériás autók építésére is lehetőséget kínál.
A Volkswagen-technikájú élményautók története igencsak hosszú, a Bogár Kabriótól az olyan
gyártók különleges karosszériáin át, mint a Hebmüller és a Rometsch, egészen a teljesen nyitott
változatokig – mint a Meyers Manx Buggy – évtizedeken át kreatív és részben exkluzív
különleges megoldások egész sora született a Bogár műszaki alapjaira. Egészen a nyolcvanas
évekig világszerte mintegy 250 ezer kissorozatú és egyedi különlegesség készült így.
A legújabb egyedi modell, azaz a tisztán elektromos buggy-tanulmány pedig a 89. Genfi
Nemzetközi Autószalon (2019. március 7-17.) alkalmával tartja világpremierjét. A Volkswagen
márka sajtókonferenciája a 2-es csarnokban, március 5-én 10:20 órakor kezdődik.